MSI

Friss topikok

  • tanarbazis: Sziasztok! A budapesti magántanár-adatbázis! www.tanarbazis.hu Keress tanárt vagy jelentkezz T... (2015.10.09. 15:58) Magyar sikerek a Roland Garros-on
  • tanarbazis: Sziasztok! A budapesti magántanár-adatbázis! www.tanarbazis.hu Keress tanárt vagy jelentkezz T... (2015.10.09. 15:56) A magyar motorsport és a halál

Címkék

antonio (1) arn (1) asbóth (1) babos (1) czink (2) darts (2) draft (1) garros (2) grand (1) hanga (1) hansolo (1) ihász (1) interjú (1) kajak (1) kawhi (1) keothavong (1) körmöczy (1) kosárlabda (1) leonard (1) manresa (1) nba (1) penge (1) prins (1) roland (2) rucska (1) san (1) slam (1) spurs (1) szávay (1) székely (2) tenisz (2) végvári (1) Címkefelhő

Kerékpárral Londonba – Interjú Parti András, Mountain Bike versenyzővel

2012.05.23. 17:13 | MSIB | Szólj hozzá!

A hazai hegyikerékpározás legsikeresebb aktív versenyzőjével Parti Andrással beszélgettünk, aki tegnap érkezett haza az olimpiai-krossz világkupa franciaországi futamáról.

MSIB: Hogyan értékeled a most elért 30. helyezésedet?

András: Több szempontból is nagy siker. Egyrészt 150 kerékpáros indul általában és az első hatvan helyezett kap pontokat. A pontok pedig idén hatványozottan fontosak, hiszen az olimpiai szereplés lehetősége a tét. Másrészt ez világkupákon elért legjobb eredményem, ami legjobbkor jött, így London előtt, jót tett az önbizalmamnak. :)

MSIB: Ez azt jelenti, hogy hamarosan az  londoni ötkarikás játékokon képviseled hazánkat?

András: A szövetségtől bármelyik pillanatban hívhatnak, hogy megérkezett a NOB hivatalos levele a kvótámról. - időközben, 16:30 körül meg is jött a várt telefon!!!
A kvótaszerzés bonyolult, de igazságos rendszerben történik. Olyan nemzetek is lehetőséget kaphatnak, amelyek esetleg kevesebb igazolt sportolóval rendelkeznek. A ranglista első 24 helyén álló országok versenyzői kaphatnak indulási jogot. Az országokat pedig a legjobb három versenyző elmúlt két évben elért eredményei alapján állítják rangsorba. Magyarország a férfiak mezőnyében most 20. helyen áll, így mi egy fővel vehetünk részt az olimpián. Szóval hárman gyűjtjük a pontokat, és közben a közöttünk folyó külön verseny dönti el, hogy melyikünk utazhat Londonba. Idén talán női magyar versenyzőnk is lesz, mert a lányok 19. helyen állnak a ranglistán, ahol a legjobb 18 országot hívják meg. Néha egy-egy ország nem használja ki a teljes kvótában engedélyezett létszámot, így wild card-dal talán Benkó Barbara is utazhat Londonba. Én ilyen wild card-dal voltam Pekingben.

MSIB: Neked ez már a második Olimpiád lesz.

András: Igen, de ez most nagyon más, mint Peking volt. Akkor még elsőbálozóként, mindenre rácsodálkoztam. Elképesztő az egész milliő, mire az ember magához tér, már el is oltják a lángot. Idén viszont már némi tapasztalattal a hátam mögött érkezem. Úgy érzem, hogy az elmúlt két évben nagyon sokat fejlődtem. Megjártam egy német csapatot, ahol rengeteget tanultam, most pedig magyar egyesületnél, a Euro One- Weberer's Pro MTB Team-nél versenyzek, amely szintén nagyon profin működő klub. Idén harminc éves leszek, ami sok sportágban már a levezetés időszaka, de a hegyikerékpárnál pont, hogy kell egyfajta érettség és versenyzői rutin. Úgyhogy a pekingi 23. helyezésem remélem nem lesz már sokáig a legjobb olimpiai eredményem. :)

MSIB: A versenynaptárad szerint szinte minden hétvégén utazol.

András: Idén eddig 9 versenyem volt. Dél Afrikában kezdődött a szezon, azután európai versenyeken indultam. Június 3-án lesz az első hazai esemény amelyen részt veszek Veszprémben, a McDonald's Hungarian Grand Prix. Nagyon szeretem, ezt a versenyt, sok barátom elkisér és a pálya is különleges, mert egy része az Veszprém óvárosán keresztül tart. Tavaly itt második lettem, egy lengyel kerékpáros Piotr Brzozka előzött meg ritkán előforduló taktikai húzásokkal. Két lengyel ment előttem és azon a szakaszon, ahol csak egy nyomtávon lehetett menni, ahol nincs esély az előzésre, Bzozka belassított előttem, míg a másik komoly előnyre tett szert. Aztán a szélesebb pályán kikerültem az engem lassítót és teljes erőmből elindultam az élen haladó Marek Galinski után, miközben mögöttem folyamatosan szélárnyékban jött Brzozka. A legvégén értem utol Galinskit, és kihasználva kettőnk küzdelmét, nevető harmadikként Brzozka első helyen futott a célba. Nagyon izgalmas verseny volt, van mit törlesztenem. :)

MSIB: Hogyan készülsz a versenyeidre?

András: A versenyek a hegyi rutint megadják, így az edzések főleg az erőnlét fejlesztéséről szólnak. Ezt országúti kerékpározással szerzem, napi 4-5 óra kerekezéssel. Én egyedül szeretek menni, így az edzőmtől megkapom az utasításokat és a kerékpáromra szerelhető teljesítménymérő segítségével a nap végén az adatokat átküldöm neki e-mailen. Télen a szoksásos szárazedzéseken felül szobában, görgőkön futó biciklin edzek napi 6-7 órát. Ez a görgő olyan profi berendezés, amin egy szoftwer segítségével be tudom táplálni akár egy-egy Tour de France szakasz adatait és miközben egy képernyőn a helyszínen felvett kamerás felvételt nézem, érzékelteti a biciklimen a szintkülönbségeket, azaz állítja a tekerés erejét.

Az interjúhoz szolgáló beszélgetést a Kopaszi gáton folytattuk le, ahol a bejáratnál egy hölgy kért segítséget kerékpárján beragadt első fékének helyrepofozásához. Andrással természetesen segítettünk a bajba jutott bringáson. Amikor a lány megköszönte, akkor láttuk, hogy polóján a következő felirat volt látható: 2012 Olimpic Games – London
:)))

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarsportinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr784542044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása